امام جمعه بندر ماهشهر:

سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه در ایران باعث شکوفایی کار و رونق اقتصاد کشور می‌شود/ وجود مکانی برای استراحت افراد بی سرپناه در بندر ماهشهر ضروری است/ دشمنان تلاش می کنند تا سنگرهای نماز جمعه را خلوت کنند

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: در این هوای گرم عده‌ای بی‌سرپناه در سطح شهر آواره‌اند که وجود مکانی برای استراحت این قبیل افراد در بندر ماهشهر ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز تشکیل اولین نماز جمعه پس از انقلاب بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی خواندند و کشور ما نیز در جنگ نرم قرار دارد که دشمن به فکر و اعتقادات ما حمله کرده است که نماز جمعه مرکز فرماندهی برای قرارگاه‌های فرهنگی مساجد و مرکز جهت‌دهی برای مقابله با جنگ نرم است.

وی ادامه داد: ستادهای نماز جمعه باید قدر این جایگاه را بدانند و جهت‌دهی فرهنگی به تمام شهرستان را به نحو احسن انجام دهند و فضای شرکت خانواده‌ها در نماز جمعه را فراهم کنند و خانواده‌ها نیز نماز جمعه را متعلق به خود بدانند و خانوادگی در نماز جمعه شرکت کنند.

امام جمعه بندر ماهشهر اضافه کرد: دشمنان تلاش می کنند تا سنگرهای نماز جمعه را خلوت کنند و شرکت در نماز جمعه را کار بی‌ارزش جلوه دهند اما با درایت مردم ناکام مانده‌اند.

محمدی پور با اشاره به مشکل عدم پخش دیجیتال صداو سیما در بندر ماهشهر اظهار داشت: مردم نسبت به آنتن‌دهی دیجیتال صدا و سیما گلایه دارند و به دلیل عدم انتن دهی مناسب، مجبورند از ماهواره برای تماشای صدا و سیما استفاده کنند که این مشکل با پیگیری مسئولان باید رفع شود.

امام جمعه بندر ماهشهر به مسئله حجاب اشاره و تاکید کرد: کشف حجاب یک ناهنجاری اجتماعی است و در مسئله بی‌حجابی، دشمن با برنامه‌ریزی دقیق عمل می‌کند.

وی افزود: باید در این مسئله با ماموران نیروی انتظامی همراهی کرده و با امر به معروف و تذکر لسانی، به آن‌ها کمک کنیم.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در فرازی دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک روز مباهله بیان داشت: روز مباهله، روز خانواده اسلامی است و در اسلام بر مسئله تشکیل خانواده، ازدواج و فرزندآوری بسیار تأکید شده، تا جایی که پیامبر اسلام(ص) فرمودند ازدواج نیمی از ایمان را کامل میکند و تقوی نیم دیگر را!

وی ادامه داد: به این علت است که زمانیکه دو انسان باتقوا با یکدیگر پیوند بخورند، یک خانواده اسلامی تشکیل دهند و فرزندانی پاکیزه در این محیط پرورش پیدا کنند، جامعه کم‌کم از این واحدهای کوچک گرفته و حیات طیبه شکل می‌گیرد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر اظهار داشت: راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن و عترت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک خانگی از راه‌های پاکیزه نگهداشتن نهاد خانواده است.

محمدی‌پور افزود: وقتی که تمامی اعضای خانواده به یکدیگر در کارهای تولیدی کمک کنند، معضل بیکاری ریشه‌کن شده و اقتصاد خانواده به گردش درمی‌آید، بزه‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد و تحریم دشمنان بر چنین ملتی کارساز نخواهد بود.

امام جمعه بندر ماهشهر در ادامه ضمن تقدیر از زحمات واحدهای فنی و حرفه‌ای خواستار ورود آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به درون خانواده‌ها شد.

حجت‌الاسلام محمدی‌پور در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر ماهشهر به دیدار سه جانبه روئسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه اشاره کرد و گفت: شکوفایی کار و رونق اقتصاد کشور از ثمرات رابطه ایران با کشورهای همسایه است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری ایران در کشورهای همسایه موجب درآمدزایی برای کشور خواهد بود و شکستن آقایی دلار باعث بالارفتن ارزش پول ملی و بی‌اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

امام جمعه بندر ماهشهر اظهار داشت: در این هوای گرم عده ای بی‌سرپناه در سطح شهر آواره‌اند و بعضا جایی برای یافتن مکانی به جهت استراحت التماس می‌کنند.

وی افزود: در بندر ماهشهر که پر از پولهای سرگردانی است که صاحبان آن نمی‌دانند با ثروت افسانه‌ای خود چه کنند، با همت و عزم جدی مسئولان امر، ساختن یک سوله یا سالن و یا اختصاص یک یا چند کانکس برای استراحت، تغذیه و استحمام این قبیل افراد نباید کار دشواری باشد.

محمدی‌پور تاکید کرد: انتظار می‌رود اداره بهزیستی بندر ماهشهر پیگیری و مدیریت این کار را برعهده گرفته و باحمایت شهرداری، فرمانداری و صنایع پتروشیمی در این گرمای طاقت فرسا یک فضای مناسب برای استراحت افراد بی سرپناه فراهم شود.

https://mahshahr.news/157402کپی شد!
360