ارتقا اقتصاد مقاومتی با افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در پتروشیمی/احداث پارک فناوری پتروشیمی در بندر ماهشهر

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در کشور می‌تواند اقتصاد مقاومتی را ارتقا دهد، گفت: نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در شرکت‌های بزرگ باید ارتقا پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهرنیوز، عبدالعلی علی عسگری امروز در همایش و نمایشگاه پتروفن در مرکز همایش‌های شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، افزود: ایران کشوری است که به دلیل ظلم‌هایی که به آن شده عقب مانده و اکنون در دوره طلایی پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در کشور می‌تواند اقتصاد مقاومتی را ارتقا دهد، افزود: افزایش سهم دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی هدف بزرگی است.

علی عسگری به نفوذ دانش بنیان در شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و ادامه داد: اگر صنعتی فناور نباشد از تجارت عقب می‌ماند و سودآوری آن کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: برخی شرکت‌های پتروشیمی فعال‌تر بودند و سایر شرکت‌ها نیز باید به سمت دانش بنیان شدن بروند.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به راه‌اندازی مراکز نوآوری در مجتمع‌های پتروشیمی، گفت: برای ارزیابی شرکت‌ها که چه میزان به سمت دانش بنیان شدن می‌روند اقداماتی انجام شده است.

وی گسترش این معنا فرهنگ نوآوری را گسترش می‌دهد، افزود: فرهنگ نوآوری باید رشد کند. در گذشته به سمت صنایع پایین‌دستی حرکت نکرده‌ایم و باید زنجیره ارزش را توسعه دهیم.

علی عسگری ادامه داد: ۴ پارک فناوری پتروشیمی طراحی شده که شامل پارسیان، مکران، عسلویه و بندر ماهشهر است که پایه آنها در مطالعات و تحقیقات است.

 

افزایش ۶۴ درصدی ظرفیت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا ۱۴۰۵

 

حسن نشان زاده، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هرگونه تغییر و تحول نیازمند استراتژی برای آینده است، گفت: تولیدات شرکت‌های دانش بنیان قابل رقابت با تولیدات جهانی است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت نصب شده ۲۸ میلیون تن در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که با بهره‌برداری از ۳ طرح جدید در ماه‌های آینده به ۳۳ میلیون تن می‌رسد.

نشان زاده ادامه داد: این ظرفیت تا سال ۱۴۰۵ به ۴۶ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون سهم ساخت داخل در اجرای طرح‌های این هلدینگ ۷۵ درصد است، گفت: در افق یک ساله ۵ درصد بهبود پیدا می‌کند و به بالای ۸۰ درصد می‌رسد.

https://mahshahr.news/157927کپی شد!
216