توقیف۲۷ فروند شناور به اتهام صید غیر مجاز در صیدگاه های خوزستان

۲۷ فروند شناور صیادی و بدون هویت به اتهام صید غیر مجاز به روش های ترال و لنگری در صیدگاه های خوزستان توقیف شدند.

 سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان با اشاره به آخرین عملیات دریایی نیروهای یگان در سال جاری اظهار داشت: در راستای حفاظت موثر از صیدگاه ها و زیستگاه های آبزیان دریایی استان، سه پایگاه حفاظت منابع چوئبده آبادان، سجافی هندیجان و بندر ماهشهر ضمن انجام گشت دریایی مقابله با تخلفات صید در حوزه استحفاظی ۲۷ فروند شناور صیادی و فاقد هویت را به اتهام صید غیر مجاز به روش های ترال و لنگری، توقیف نمودند.

کامران شریفی افزود: در جریان بازرسی از  این شناورها، ۱۲ دستگاه ترال، ۴۰ طاقه تور، ۵۷ عدد لنگر و مقدار تقریبی ۲ هزار و ۸۶۰ کیلوگرم انواع محصولات آبزی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: پرونده های تخلفات صیادی جهت سیر مراحل قانونی تشکیل و آماده معرفی به مراجع قضایی و کمیسیون های رسیدگی به تخلفات صیادی سه شهرستان آبادان، بندر ماهشهر و هندیجان است.

شریفی یادآور شد: با آغاز صید ماهی حلواسفید(زبیدی) به منظور حفاظت از این گونه با ارزش اقتصادی و در معرض خطر  برخورد قاطع با شناورها و روش های صید غیر مجاز ( لنگری)  در صیدگاه های استان خوزستان در دستور کار یگان حفاظت از منابع استان قرار گرفته است تا در این راستا ضمن جلوگیری از صید بی رویه، فضای فعالیت صیادان غیرمجاز و سودجو  نا امن شود.

https://mahshahr.news/158309کپی شد!
129