امام جمعه موقت بندر ماهشهر:

یکی از ارکان جهش تولید، استفاده و حمایت از کالای تولید داخل است/ بعضی از اسراف‌ها در زندگی ما به یک سنت غلط تبدیل شده‌اند

امام جمعه موقت بندر ماهشهر گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری کرده‌اند که یک بُعد آن به مردم و بُعد دیگر به مسئولان برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام مهدی جعفری با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: یکی از ارکان جهش تولید، استفاده و حمایت از کالای تولید داخل است و اقتصاد خیلی مهم است؛ زیرا اقتصاد در عبودیت، فرهنگ و سیاست تاثیر دارد.

 

وی ادامه داد: برخی امور در مسئله اقتصاد به مردم مربوط می‌شود که اولین مورد، اسراف است و بعضی از اسراف‌ها در زندگی ما به یک سنت غلط تبدیل شده‌اند که برای مقابله با این سنت‌ها، شاید حضور یک ابراهیم بت‌شکن لازم باشد.

 

خطیب جمعه موقت بندر ماهشهر اضافه کرد: یکی از این مدل سنت‌ها، مخارجی است که در مراسمات عزاداری و فاتحه‌ها انجام می‌شود؛ در بعضی از موارد بستگان مرحوم تا سیصد میلیون تومان برای مراسم ترحیم هزینه می‌کنند اما به نمازهای قضای میت توجه نمی‌کنند.

 

وی تاکید کرد: این سنت غلط در زمان اهل بیت(ع) هم وجود داشت و اهل بیت(ع) با آن به مبازره پرداختند ولی همچنان این سنت غلط باقی مانده است.

 

جعفری با تاکید بر توجه مومنان به غیرت مالی افزود: غیرت مالی به این معناست که انسان همانگونه که در بحث مال حلال حساس است، در محل صرف و هزینه آن نیز حساس باشد.

 

امام جمعه موقت بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: یکی از مصدایق مشارکت مردمی در حوزه اقتصاد، اشتغال‌زایی توسط خود مردم است و کسی که با سرمایه هرچند اندک خود، اشتغالزایی کند، سود حاصله از این اشتغالزایی از سپرده‌گذاری در بانک بهتر است؛ زیرا زندگی یک یا چند جوان را متحول می‌کند.

 

وی با تبریک ولادت کریم‌اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن مجتبی(ع) همواره سفره‌دار بود و ایشان حتی به غیر مسلمان‌ها و غیر از شیعیان کمک می‌کردند.

 

جعفری در پایان منذکر شد: گاهی دیده شده که در سفره‌های افطار، شئونات محرم و نامحرم رعایت نمی‌شود؛ انسان برای تقویت عبودیت روزه می‌گیرد و مسئله محرم و نامحرم باید جدی گرفته شود و انسان باید شرعیت محور زندگی کند.

https://mahshahr.news/159268کپی شد!
139