اجرای عملیات تعمیر اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: طرح تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با صرف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و با هدف نوسازی و تقویت زیرساخت‌های بندری درحال اجراست.

صدراله بهرامی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی طرح تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با اعتباری معادل ۲ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبار‌های سازمان بنادر و دریانوردی با هدف نوسازی و تقویت زیرساخت‌های بندری گفت: اجرای سکوی مطمئن، گل برداری، گچسارزدایی و تخریب سرشمع‌های اسکله، برداشت مواد رسوب‌گذاری شده در اطراف شمع‌ها، آرماتوربندی و ساخت قطعات پیش‌ساخته بتنی از جمله اقدامات انجام شده در جریان اجرای این طرح است.

وی اجرای پوشش حفاظتی شمع و سرشمع‌ها و اجرای درز‌های انبساط مناسب را از دیگر مراحل اجرایی در این طرح عنوان کرد و افزود: اجرای ژاکت بتنی و تعمیرات سرشمع‌های دوبرابر، اجرای تیر تقویتی در دهانه عرشه، استفاده از پوشش حفاظتی و قطعات پیش‌ساخته بتنی، تعمیرات و تعویض یراق آلات فندر‌ها از جمله ویژگی‌های این طرح عمرانی است.

بهرامی اظهار امیدواری کرد با اتمام طرح و بهره برداری از آن در نیمه نخست سال آینده، برای ارائه خدمات بندری به مشتریان و صاحبان کالا توان و ظرفیت بیشتری ایجاد می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با برخوداری از ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر توانایی پذیرش و پهلودهی انواع شناور‌های پاناماکس و پست پاناماکس (کشتی‌های پهن‌پیکر اقیانوس‌پیما) را دارد.

https://mahshahr.news/159726کپی شد!
84