رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر:

نیازمند بازنگری وسیع در حوزه خدمات شهری بندر ماهشهر هستیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندر ماهشهرنیازمند بازنگری وسیع در حوزه خدمات شهری بندر ماهشهر هستیم
رییس کمیسیون خدمات شهری ، شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر اعلام کرد : جهت جلب رضایت شهروندان محترم نیازمند بازنگری وسیع در ارائه خدمات در حوزه خدمات شهری شهرداری هستیم .
ناصر فیصلی زاده رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر بندر ماهشهر طی گفتگویی در محل شورای اسلامی شهر گفت: نیازمند بازنگری وسیع در حوزه خدمات شهری بندر ماهشهر هستیم .
رئیس کمیسیون افزود : از بدو شروع به کار شورای پنجم تماس های مردمی عمدتا پیرامون نظافت ، لایه روبی جداول ، جمع آوری نخاله های ساختمانی و بهبود فضای سبز بود لذا با توجه به تماس های شهروندان رویکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری را تغییر داده ایم ایده شهر پاک را در کانون توجه و هسته مرکزی مسائل حوزه خدمات شهری متمرکز کردیم و در گام نخست و در قالب مدیریت بحران ضمن بازدیدهای میدانی در کانون های نابسمان شهری با هدف پایش مشکلات به تشکیل جلسات تخصصی کمیسیون در نواحی مختلف شهر با اولویت مناطق محروم از جمله شهرک طالقانی و شهرک شهید رجایی برگزار گردید.
با برنامه ریزی های مشخص کوتاه مدت موضوع پاک سازی کانال های روباز شهری و جمع آوری نخاله های ساختمانی در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله به مرحله اجرا گذارده شد و ظرف قریب دو ماه مقدار ۱۸ کیلومتر کانال های روباز شهرک طالقانی با به کارگیری موقت حدود ۴۰ نفر نیروی انسانی به انجام رسید که این نیروها با سازمان دهی برای کل شهر و شهرک ها بوده است.
همچنین در بازده زمانی مزکور نخاله های ساختمانی شهرک طالقانی نیز جمع آوری و به خارج از شهر منتقل شد در شهرک شهید رجایی اقداماتی مشابه در حال انجام است و مقرر شد مضاف بر پاک سازی کانالها جهت پیشگیری از آب گرفتگی لوله های کار گذاشته در جوی ها را که باعث گرفتگی جداول میشدند از مسیر خارج و به جای آنها از دال بتنی استفاده شود و این روند در سطح تمام شهرک ادامه خواهد یافت .
انشاالله به زودی محل های تخلیه نخاله های ساختمانی مشخص و به شهروندان معرفی خواهد شد و فقط در نقاط مشخص نخاله های ساختمانی تخلیه شود . همچنین با هماهنگی لازم با اداره محترم مسکن و شهرسازی جهت زمین های رها شده که باعث بروز مشکلات عدیده ای برای شهروندان محترم شده در خصوص تعیین تکلیف نهایی این محلها اقدامات لازم انجام گیرد .
وی در ادامه افزود : در بحث فضای سبز تغییر سیستم آبیاری از سنتی به مکانیزه و چمنکاری ورودی ها به متراژ ۱۰ هزار متر مربع انجام شد و همچنین برای زیباسازی ، گل کاری بلوارها ومیادین در دستور کار فضای سبز قرار گرفته همچنین مقرر گردید کاشت درختان مثمر و سایه دار جهت ایجاد تنوع در کشت گونه درختی و پایین آوردن هزینه های نگهداری و کاهش ضایعات باغی و دایر نمودن کلاس آموزش های مقدماتی توسط کارشناسان خبره فضای سبز جهت کارگران نیروی تحت امر برای بالا بردن و ارتقاء سطح کیفی فضای سبز صورت گرفت .
وی گفت : در بحث فرهنگ سازی و ارتقا شهر سالم با مشارکت شهروندان توسط همکارانمان در شهرداری برنامه ریز ی نمودیم که به صورت مستمر درنقاط مختلف شهر با بسیج امکانات و نیروهای خدماتی پاکسازی را به مردم آموزش دهیم در این برنامه ریزی ضمن افزایش سطح فضای سبز ، اهدا نهال ، توزیع بسته کیسه های پسماند و شناسایی شهروندان که در ارتقا سطح خدمات همکاری می نمایند ضمن اهدا لوح سپاس و هدایا بتوانیم همه مردم را مشارکت دهیم .
وی افزود در خصوص ایجاد فضای نشاط و شادابی در بوستانها و پارکها و مراکز تفریحی شهر برنامه ریزی نمودیم که بصورت مستمر جشن های شادی برای اقشار مختف بخصوص کودکان، نوجوانان جوانان و خانوده هایشان برگزار نماییم که خوشبختانه طی یک ماه گذشته با حضور مدیریت جدید در شهرداری جناب صفری در محل پارک فردوس ، پارک بهمن ، دریاچه خور سیف با استفاده از هنرمندان و صاحبان ذوق و اندیشه بومی جنگ های بسیار خوبی را اجرا نمودییم که با استقبال با شکوهی با سوی مردم مواجه گشتیم انشاالله با همین رویکرد برنامه های متنوع را در نقاط مختلف شهر و شهرک ها طی ماههای آینده برگزار خواهیم نمود .
فیصلی زاده رئیس کمیسون شورای شهر گفت : با فعال کردن مرکز ۱۳۷ جهت افزایش ارتباطات دوسویه مردم با مدیریت شهری و شورای شهر می تواند تاثیر زیادی در افزایش و بهبود روندها ایفا کند از شهروندان محترم تقاضا داریم با انتقال مسائل و مشکلات توام با ارائه پیشنهادات ، خادمین خود را در شورا و شهرداری جهت ارتقاء و بهبود کیفیت امور شهری خصوصا مسایل حوزه خدمات شهری یاری رسانند .
وی با تاکید بر اینکه مدیران شهری باید به اصل جلب مشارکت شهروندان در مدیریت شهری توجه کنند گفت : در شرایط کنونی با توجه به روند شهر گرایی و پیچیدگی نظامات شهری برای حل مسائل شهری و برون رفت از مسائل و معظلات موجود شهری ، حتما به همکاری و مشارکت مردم نیازمندیم و ان شا الله شورا در نظر دارد در رسیدگی به نارسایی ها از نیروی عظیم مردم همچون حضور حماسی آنان در امور سیاسی ، مذهبی و اجتماعی تا تحقق ایده شهر پاک بهره مند شویم .
وی گفت : با تاملی که با دستگاههای خدماتی بوجود آمده است و هماهنگی و همکاری خوبی بین شهرداری و شواری شهر ، اداره آبفا ، اداره برق و سایر دستگاههای خدماتی بوجود امده است که به یاری خداوند شاهد کمترین آبگرفتگی خواهیم بود در ضمن از مردم عزیز و شریف شهرمان استدعا داریم ما را در جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر از نظرات و پیشنهادات خود دریغ نفرمائید .
وی افزود : در آخر از همکارانم در شورای شهر ،سرپرست شهرداری جناب مهندس صفری ، معاونین وی و مدیران دوایر و همه همیاران خوب و فهیم در حوزه خدمات فضای سبز تشکر و قدردانی می نمایم .
ان شا الله با همکاری و همراهی همدیگر شهری پاک و زیبا و ایده آل خواهیم داشت.

 

https://mahshahr.news/114761کپی شد!
3052