تاکید شهردار بندرماهشهر برضرورت همکاری و مشارکت شهروندان در حفاظت از مبلمان وتاسیسات شهری

شهرداربندرماهشهر بر ضرورت همکاری و مشارکت شهروندان در امر حفاظت از مبلمان شهری، نگهداری و حفاظت ازتاسیسات شهری تاکید کرد وآنرا بیانگر احساس مسوولیت آنها در برابر دارایی‌های شهری دانست.

شهرداری بندرماهشهر در گفت و گو با خبرنگار خورنا با اشاره به اینکه تخریب اموال عمومی هزینه‌های بسیاری را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند، اظهار کرد: حفظ و نگهداری وسایل و امکانات عمومی در پارک‌ها و معابر عمومی یک وظیفه همگانی است و این عمل در واقع نشانگر احساس مسوولیت مردم در قبال دارایی‌ها و اموال شهری است.
وی نقش شهروندان را در حفظ مبلمان شهری مهم توصیف کرد وافزود: انسان‌هایی که زیبا فکر کرده و زیبا رفتار می کنند همیشه نسبت به شهرشان احساس مسئولیت کرده و در حفظ و نگهداری مبلمان شهری و پاکیزگی شهرشان نهایت تلاش خود را به کار می بندند.
شهرداربندرماهشهر با اشاره به اینکه امکانات شهری برای استفاده عموم شهروندان است بیان کرد: همگان حق استفاده از این امکانات را دارند که عده‌ای خاص با بی‌مبالاتی باعث تحمیل هزینه‌های زیاد به شهر و ساکنان آن می‌شوند.
وی از عموم شهروندان خواست تا به منظور جلوگیری از تخریب اموال عمومی ضمن حراست و نگهداری از این اموال با مجموعه شهرداری در راستای اشاعه فرهنگ مناسب شهروندی و شناسایی و برخورد جدی با این ناهنجاری‌ها همکاری کنند.
نظارات با بیان اینکه امروزه مبلمان شهری به بخش مهمی از هویت شهری و گفتمان ملی و فرهنگ شهرهای مختلف تبدیل شده است اظهار کرد:استفاده از تجهیزات و مبلمان مناسب تا حد زیادی اثر مثبتی بر روی شهروندان و استفاده کنندگان از محیط‌های شهری داشته و به مردم این امکان را میدهد که در فرصت های لازم ازنشستن و دیدن فضای شهری لذت برده و حتی ارتباط اجتماعی و کلامی با یکدیگر برقرار کند.
وی اجرای طرح‌های بهسازی و بازسازی پارکهای شهری را یادآور شد و اضافه کرد: ما با اجرای این طرح‌ها و مبلمان شهری سعی داریم تا مردم از بهترین امکانات شهری بهره‌مند شوند و این اموال را جزو دارایی‌های خود محسوب کنند زیرا هزینه ای که صرف خرید این امکانات می شود از همان عوارضی است که شهروندان پرداخت می کنند.

https://mahshahr.news/116072کپی شد!
2682