رئیس مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر از اجرای موفق هفته ملی مبارزه با سرطان در این شهرستان خبر داد.

خورنا|باقرگل فر:نوری رئیس مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر از اجرای موفق هفته ملی مبارزه با سرطان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر :  علی نوری رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر  در تشریح این خبر گفت : هر ساله در۴  فوریه  بهمن‌ماه جهت ارتقاء سطح آگاهی و اطلاع رسانی  برنامه هایی در هفته ملی مبارزه و پیشگیری از سرطان برگزار می‌شود .و یک تا هفت بهمن هفته ملی مبارزه با سرطان و با عنوان سرطان قابل پیشگیری و درمان است ، با خود مراقبتی و امید نامگذاری شده است.

وی افزود : در این هفته برنامه‌های گسترده‌ایی در سطح شهرستان  برنامه‌ریزی و پویش ملی مبارزه با سرطان اجرا شد. از جمله این فعالیتها : چاپ و نصب بنر های اطلاع رسانی با موضوع پیشگیری از  ، آموزشهای گسترده در سطح شهرستان جهت عموم مردم توسط کارشناسان ، مراقبین سلامت و بهورزان در کلیه مراکز و پایگاهها و خانه های بهداشت و مدارس سطح شهرستان

 نوری  اظهار داشت : سرطان قابل پیشگیری و درمان بوده و می‌توان با خودمراقبتی از بروز بسیاری از بیماری‌ها ناشی از سبک غلط زندگی جلوگیری کرد . و بسیاری از بیماران سرطانی با امید و اجرای برنامه‌های بهبود زندگی می‌توانند سلامتی خود را بدست آورده و یا در صورت وجود سرطان‌های خطرناک‌تر چند سال بیشتر عمر کنند .

رئیس مرکز بهداشت ماهشهر در ادامه  گفت : از جمله موادی که در ابتلا افراد به سرطان نقش مهمی دارد، سیگار و دخانیات است و باید این آگاهی رسانی در بین مردم ایجاد شود که علاوه بر شخص مصرف کننده اطرافیان وی نیز در خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی خواهند بود . پیشگیری سهم بسیار مهمی در کاهش ابتلا به سرطان داشته و اگر به خوبی موارد ذکر شده را عملی کنند بیش از ۵۰ درصد خطر ابتلا به سرطان در افراد کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است در همین راستا اتوبوس سیار با هماهنگی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان و واحد آموزش سلامت  نیز راه اندازی گردید تا در سطح شهر در نقاط مختلف  سطح شهر با توزیع  تراکت و پمفلتهای آموزشی توسط کارشناسان واحد مبارزه با بیماریها  اطلاع رسانی لازم را در این خصوص صورت گیرد.

 

https://mahshahr.news/116301کپی شد!
3180