رئیس اداره آبفا بندر ماهشهر:

شهرستان بندر ماهشهر امسال با بحران آب شرب مواجه است

رئیس اداره آبفا بندر ماهشهر گفت: اگر به سرعت چاره‌اندیشی برای احداث و بهسازی تأسیسات آب شرب شهرستان بندر ماهشهر نشود امسال با بحران بزرگی در این حوزه مواجه خواهیم بود.

ابراهیم علوانی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدتی برای ساماندهی آب و فاضلاب شهرستان بندر ماهشهر طرح‌ریزی شده و در حال اجرای این برنامه‌ها هستیم.

وی افزود: کیفیت آب کارون و فاصله ۱۱۰ کیلومتری از نقطه برداشت باعث شده که در کیفیت آب شرب و سالم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنیم. خودسرانه در خردادماه سال گذشته اقداماتی انجام دادیم و در دو بخش ورود کردیم.

رئیس اداره آبفا بندر ماهشهر بیان کرد: در بحث کمی و کیفی آب اقداماتی انجام داده‌ایم که سال‌های آینده ثمر خواهد داد اما مشکل آب شرب بسیار بزرگ‌تر از آن است که با اقدامات مقطعی و کوتاه مدت و میان مدت برطرف شود.

علوانی گفت: سه ایستگاه در بندر امام وظیفه انتقال آب به شهرستان بندر ماهشهر را برعهده دارند و بروز کوچک‌ترین مشکل در این سه ایستگاه مشکلات فراوانی را در کمیت و کیفیت آب شرب مردم این شهرستان ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: برای رفع کمبود آب اقداماتی صورت گرفته اما به دلیل مشکل اعتبارات پروژه‌های در دست اجرا در میانه راه متوقف مانده و باید برای تأمین اعتبارات لازم هرچه‌ سریع‌تر اقدامات عملی و عاجلی صورت بگیرد.

رئیس اداره آبفا بندر ماهشهر گفت: در شهرک طالقانی مشکل آب شرب از لحاظ کمی به طور کامل رفع شده و در بحث کیفی نیز دستگاه‌های کلرزنی در حال نصب است و این مشکل نیز به زودی در این شهرک برطرف خواهد شد.

علوانی اظهار کرد: اولویت‌بندی لازم برای اجرای طرح‌های کلرزنی و فیلتراسیون انجام شده و مجری طرح در حال اجرای این پروژه‌ها است و به زودی مشکل کیفیت آب شرب شهرستان بندر ماهشهر تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

https://mahshahr.news/119554کپی شد!
منبع
3190