مشکل بی پایان سرریز فاضلاب در خیابان‌های بندر ماهشهر/ قطع امید مردم از آبفا و فرمانداری بندر ماهشهر

گرفتگی و سر ریز فاضلاب در کوچه و خیابان‌ها، هفته‌های اخیر در بندر ماهشهر سبب گلایه و نارضایتی شهروندان شده است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، طی روزهای گذشته حجم شکایت شهروندان از گرفتگی و سر ریز فاضلاب در سطح شهر افزایش یافته و نارضایتی بسیاری از شهروندان بندر ماهشهری را در پی داشته است.

یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ماهشهر نیوز گفت: خروجی باز فاضلاب مدرسه دکتر شریعتی واقع در فاز ۷ بندر ماهشهر به یک معضل برای ساکنان این منطقه تبدیل شده است.

این شهروند بیان کرد: بالازدگی فاضلاب اطراف مدرسه بهداشت محیط و سلامت دانش آموزان را به خطر انداخته است.

وی افزود: با تجمع فاضلاب سرریز شده، نیزارهایی ایجاد و به زیستگاهی برای مارها و عقرب‌ها تبدیل شده که بسیار خطرناک است.

یکی دیگر از شهروندان بندر ماهشهری با ارسال ویدیویی از آب گرفتگی خیابان شریفی، کوچه اردیبهشت به ماهشهرنیوز بیان کرد: این وضعیت زندگی ما است.

این شهروند ادامه داد: جاری شدن فاضلاب در سطح کوچه رفت و آمد را برای ما مشکل کرده است و سبب ایجاد بوی بسیار بد و نامطبوع در سطح منطقه شده و ساکنان را کلافه کرده است.

وی اضافه کرد: بارها به اداره آبفا مراجعه کرده ایم ولی نتیجه ای از رفع مشکل فاضلاب در این منطقه نگرفتیم و از این اداره و فرمانداری قطع امید کرده‌ایم.

شهروند دیگری بیان کرد: فاز ۷ ورودی مهر سوم فاضلاب مدتی است که بالا آمده و باعث ایجاد بوی نامطبوعی در خیابون شده است.

گفتنی است؛ علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی نقاط دیگر شهر بندر ماهشهر همچون فاز۲، نوپاژ، ناحیه صنعتی و … چشمه‌هایی جوشان از فاضلاب قابل مشاهده است که هرکدام چندین خیابان را احاطه کرده‌اند و چهره نازیبا، بوی نامطبوع و مشکل در رفت و آمد را ایجاد کرده است.

معضل پس زدگی‌های گسترده و نقطه‌ای فاضلاب در بندر ماهشهر یکی از مهمترین مشکلات شهری قلمداد می شود به صورتی که سرریز شدن فاضلاب در معابر و محله ها علاوه بر به خطر انداختن سلامتی شهروندان، محل مناسبی برای رشد و پرورش انواع میکروب ها، ویروس های بیماری زا، حیوانات و حشرات موذی است که به صورت مستقیم و غیره مستقیم سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

به نظر می‌رسد دلیل این حجم از مشکلات و گلایه‌مندی شدید شهروندان، بحران مدیریتی در فرمانداری و آبفا بندر ماهشهر است و ظاهرا هیچ برنامه‌ای برای برون رفت از این بحران با توجه به اعتبارات اختصاص یافته وجود ندارد.

https://mahshahr.news/159302کپی شد!
190