پایان کار نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ در بندرماهشهر ۲۵۷۲ داوطلب زن و مرد در کنکور سراسری شرکت کردند

با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ به عنوان پرجمعیت ترین روز کنکور سراسری صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار شد.

به گرارش پایگاه خبری ماهشهرنیوز،  آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

 

رییس آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری در شهرستان بندر ماهشهر را ۲۵۷۲ نفر اعلام کرد.

 

عبدالخالق درویشی در گفت و گو با خبرنگار ماهشهرنیوز اظهارکرد: در شهرستان بندرماهشهر و در کنکور گروه ریاضی و فنی که صبح روز پنج شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد ۲۴۵ داوطلب زن و ۱۰۳ داوطلب مرد به رقابت پرداختند.

 

وی افزود: در همین زمان و در گروه علوم انسانی ۴۴۹ داوطلب زن و ۱۵۶ داوطلب مرد شرکت کردند.

 

درویشی گفت: عصر پنج شنبه و در گروه هنر ۹۰ داوطلب زن و ۱۶ داوطلب مرد با سایر داوطلبان این رشته به رقابت پرداختند، همچنین ۱۴۰ داوطلب زن و ۸۲ داوطلب مرد در بندرماهشهر در کنکور زبان های خارجی شرکت نمودند.

 

وی آزمون گروه علوم تجربی را در بندرماهشهر مانند سراسر کشور پرجمعیت ترین گروه آزمایشی کنکور عنوان کرد و گفت: در آزمون این گروه آزمایشی که صبح امروز جمعه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، ۳۶۵ داوطلب مرد و ۹۲۶ داوطلب زن رقابت کردند.

 

رییس اموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر در پایان از کلیه افرادی که در برگزاری آرام و بدون مشکل مرحله اول کنکور سراسری نهایت تلاش و همکاری را کردند تشکر کرد.

https://mahshahr.news/159373کپی شد!
115