پیش بینی عمده فعالیت سامانه بارشی در بندرماهشهر و بندرامام در روزهای پنجشنبه و جمعه/ احتمال بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد

رییس اداره هواشناسی بندرماهشهر بیشترین فعالیت سامانه بارشی در شهرستان بندرماهشهر را روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام کرد.

مجتبی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ماهشهرنیوز اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته با بارش باران پراکنده در استان خوزستان شروع شده است و طبق بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای و پیش‌بینی انجام شده از امشب شدت می گیرد و بیشترین فعالیت این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری است.

 

وی گفت: طبق پیش بینی انجام شده از لحاظ جغرافیایی، شهرهای آبادان، شادگان، بندرماهشهر و خصوصا بندرامام بارش های خوبی را شاهد خواهند بود ضمن اینکه هسته اصلی سامانه روی،خلیج فارس مستقر خواهد شد.

 

شعبانی افزود: باتوجه به ماهیت بارش های بهاری، احتمال بارش تندری باران همراه با رعد و برق، وزش شدید باد و همچنین بارش تگرگ وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: موارد ذکر شده فعلا در حد پیش بینی است و با توجه به متغییرهای مختلف، احتمال کاستی و شدت در فعالیت سامانه وجود دارد.

 

رییس اداره هواشناسی شهرستان بندرماهشهر در پایان گفت: از آنجایی که بارش های بهاری در زمان محدود و بصورت نقطه‌ای است، آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها دور از ذهن نمی‌باشد لذا شهروندان از رفت و آمد غیرضروری در طول فعالیت سامانه بارشی، خودداری کنند.

https://mahshahr.news/159391کپی شد!
139