عدم قرارداد مراکز درمانی با بیمه تامین اجتماعی در بندر ماهشهر/ ظلم بیمه تامین اجتماعی به مردم بندر ماهشهر ادامه دارد

با وجود افزایش تعرفه‌های درمانی، یکی از مشکلات بزرگ کارگران و بیمه‌شدگان در شهرستان بندر ماهشهر، عدم قرارداد مراکز درمانی با بیمه تامین اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، علیرغم بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها، برخی از مراکز درمانی از پذیرش مراجعه کنندگان با بیمه تامین اجتماعی خودداری می‌کنند و در صورت قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نیز تنها هزینه‌ی ویزیت اولیه را به نرخ بیمه حساب می‌کنند و مابقی خدمات پزشکی از جمله تزریقات و… را به صورت آزاد محاسبه می‌کنند.

کارگران و بیمه‌شدگان سال‌ها با پرداخت هزینه‌های گزاف خود را بیمه کرده‌اند که در زمان نیاز از خدمات رایگان یا پرداخت هزینه‌های کمتر، از مزایای بیمه استفاده کنند ولی به صورت آزاد مداوا می‌شوند و با توجه به افزایش تعرفه‌های درمانی، پرداخت هزینه‌های درمان برای بیمه‌شدگان دشوار است.

عدم نظارت و کوتاهی سازمان تامین اجتماعی به این موضوع دامن زده و عدم پذیرش بیمه پایه در برخی مراکز درمانی دسترسی بیمه‌شدگان به درمان را کاهش می‌دهد.

سازمان نظام پزشکی باید اقدامات لازم جهت عقد قرارداد تمام مراکز درمانی با بیمه‌ را انجام دهد تا بیمه‌شدگان بتوانند از تمام مزایای بیمه استفاده کنند.

نکته جالب این است که بندر ماهشهر بیشترین تعداد بیمه شده در استان خوزستان را دارد اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی خدمات مناسبی را در این منطقه ارائه نداده و حتی بیمارستان این سازمان در بندر ماهشهر نیز با کمبود کادر درمان و تجهیزات پزشکی مواجه است و عدم قرارداد سایر مراکز درمانی با این سازمان در بندر ماهشهر بخش دیگری از ظلم این سازمان به بیمه شدگان است.

https://mahshahr.news/159411کپی شد!
82