هشدار رییس شبکه بهداشت بندرماهشهر در خصوص یک پشه مرگبار

مسلم خواجوی درباره شیوع پشه آئدس آفریقایی گفت: پشه آئدس یک حشره آفریقایی است که به دلیل مناسبات جهانی در شمال کشور؛ استان گیلان و در جنوب؛ استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواردی مشاهده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه احتمال ورود این نوع حشره به منطقه وجود دارد، بیان کرد: سه نقطه حیاتی فرودگاه بندرماهشهر، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و ایستگاه راه‌آهن باید روزانه پایش شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر درباره شرایط محیطی لازم برای انتشار این نوع حشره نیز گفت: این نوع حشره به اجسام تیره علاقه دارد و نخاله‌ها می‌تواند مکان جمع شدن آنها باشد و امکان آسیب از این نقطه نیز وجود دارد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر گفت: با توجه به علاقه این حشره به محیط مرطوب و آب، مردم با خودداری از رها کردن زباله‌های خود در سطح محیطی و نیز با از بین بردن آب‌های راکد داخل منزل نظیر آب پشت کولر، آب زیر گلدان‌ها و هرگونه فضای کوچک و بزرگی که احتمال تجمع آب راکد در آن وجود دارد، در مقابله با این پشه به ما کمک کنند.

 

خواجوی خطاب به مسئولان نیز درباره جلوگیری از شیوع حشره و بیماری هشدار داد و تاکید کرد: برای بیماری‌هایی که توسط پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود، روش درمانی موثری وجود ندارد و خطر کما و مرگ برای مبتلایان وجود دارد.

 

وی گفت: ۶۰ نوع از پشه آئدس در دنیا وجود دارد، ولی فقط چند نمونه از آن خطرناک است و سال پیش نیز یک نمونه آن در بندر امام خمینی(ره) دیده شد، اما از نوع مهاجم پشه آئدس نبود.

https://mahshahr.news/159442کپی شد!
912